Blog

İTÜ ARI Teknokent Kariyer Sitesi, 41 Öğrencinin Burs Almasına Aracı Oldu
SocioDigital Analytics Company (SodaCo) “offline 2 online 2 offline” pazarlama teknolojileri alanında çalışıyor, çok şubeli şirketlerin Facebook Uygulamalar ve Hizmetler Ailesi’ndeki veri noktalarının kazanımını sağlıyor, varlıklarını koruyor ve topluluk yönetimlerini yerelleştiren araçlar, içerik teknolojileri ve stratejiler sunuyor.
SodaCo’nun burs programının hikayesini şirketin kurucu ortaklarından dinledik.
Şirketin hayal kuran ortağı Can Şimşek:
"İTÜ öğrencilerine destek olmak istiyorduk ancak öğrencilere
nasıl ulaşacağımızı bilmiyorduk. Akabinde İTÜ ARI Teknokent yönetiminin bize
atadığı temsilcimiz ile iletişime geçtik. İTÜ ARI Teknokent’in Kariyer
sitesinden bir ilan yayınlayabileceğimizi öğrendik.
19 Ekim 2020 tarihinde bir ilan açtık ve ilana sadece birkaç
günde 25 kişinin başvurdu. Başvuru yapan hemen hemen tüm İTÜ’lü öğrenciye,
görüşme yapmak için davet mailleri attık. Davet maillerine geri dönüş yapan
17-18 İTÜ’lü öğrenci ile 30 dakikalık sohbetler gerçekleştirdik.
Başlangıçta amacımız 2 veya 3 İTÜ’lü öğrenciyi staj programımıza
almaktı ancak görüştüğümüz kişilerin hepsinden çok etkilendik ve hepsi için bir
imkân yaratmak istedik.
Bu esnada, Kariyer sitesinde yer alan "başvuru
alma" seçeneğini kapatmayı unutmuşuz. Çok kısa bir sürede başvuru sayısı 70
kişiyi bulmuş. Kimseyi arkada bırakmak istemedik. Yine, başvuran hemen hemen her
öğrenci bizim için görüşmeye uygundu ve öğrencilerle görüşmek için davet
mailleri attık. Davet maillerine geri dönüş yapan 25 İTÜ’lü öğrenci ile görüşme
gerçekleştirdik. Tüm görüşmelerin sonunda, görüştüğümüz kişilerin neredeyse
tamamına, 41 İTÜ’lü öğrenciye, destek olmaya karar verdik.
Öğrenciler, destek programımıza kabul edildiklerine dair kendileriyle iletişim kurulduktan kısa bir süre sonra, lider seçilen öğrencilerin koordinasyonuyla Türkiye mozaiğine dönüşen bir videonun çekmişler. Tüm kurucu ortaklarım çok mutlu oldular."
SodaCo maddi desteğin yanı sıra, burs verdikleri öğrencilerle bir topluluk oluşturmayı da hedefliyor. Bu doğrultuda her hafta öğrencilerle bir araya gelerek, farklı konularda fikir alışverişi yapıyorlar. Program kapsamında ilk hafta; iklim krizi ve çözümleri, ikinci hafta; sürdürülebilirlik, üçüncü hafta; betonlaşmış şehirlerin yeni finansal teknolojiler yardımıyla nasıl tekrar yaşanılabilir şehirlere dönüştürülebileceği konuları ele alınmış.
Şirketin teknolojiden sorumlu kurucu ortağı Ali Sipahi:
"Programın dördüncü haftasında, teknoloji girişimciliğine
biraz değindik. Katılımcı öğrencilerin gündelik hayatta karşılaştıkları derin
sorunlara dair teknolojik çözüm fikirlerini şimdiden geliştirmeye başladılar ve
programımız şimdiden meyve veriyor. Bunu görmek mutluluğu verici.
Parlak Türk gençlerine vizyon vermek, kariyerlerine katkı sağlamak, önlerini açmak istiyoruz ve katılımcılar arasından kendi ekiplerimize insan kaynağı yaratmak istiyoruz."
Şirketin finanstan sorumlu kurucu ortağı Omar El Salhani:
"Haftalık konu başlıklarını öğrencilerle demokratik bir şekilde belirliyoruz. Her konu başlığı oldukça derin, saatlerce konuşulabilecek konular. Öğrencilerin ve şirketin takvimlerinin uygunluğuna göre konular hakkında tartışmalara devam ediyoruz. SodaCo’da; her şirketin asli varlığının, günümüzün teknolojik gelişmelerine rağmen, insan kaynağı olduğuna inanıyoruz."
Can Şimşek:
"İTÜ ARI Teknokent şirketleri, bütçelerinden çok cüzi ücretler ayırarak birçok gencin ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri gibi, onların hayatlarını değiştirebilirler. Tüm İTÜ ARI Teknokent şirketlerini ekosistemimizi desteklemeye ve geliştirmeye davet ediyorum."
Kurumsal İletişim Uzman Yardımcısı,

Seçimlerimize Dair
Seçimlerinizi nasıl yaparsınız? Eğrisiyle doğrusuyla
düşünerek, tabi ki mantıkla dediğinizi duyar gibiyim. Ne de olsa düşünmek
türümüzü diğer canlılardan ayıran en belirgin özelliğimiz. Descartes’ın
“düşünüyorum öyleyse varım” savı felsefe tarihinin belki de en popüler
alıntısı.
Mantıklı karar vermek akıl sağlığı, güç, başarı ve daha pek
çok iyi şeyle ilişkilendiriliyor. Mantığın en makbul yöntem olduğu bu durumda
bile isteye başka yöntemlere meyletmek içimize sinmiyor. Mantığımız devreye
giriyor ve savaşı kazanıyor, son söz onun…
Acaba öyle mi?
Seçim yaparken duygular, sezgiler, geçmişte yaşadığımız
deneyimler, gelecekle ilgili hayallerimiz, değerlerimiz, uzmanlardan aldığımız
görüşler, ilahi iradeye teslimiyet, hepsi iş başında, mantık bunlardan sadece
biri. Yani kararlarımız üzerinde mantık dışı faktörlerin çok daha fazla etkisi
var. Mantıklı seçimler yaptığımızı düşünürken aldığımız kararların çoğu
irrasyonel.
Peki ama nasıl?
Zihinsel süreçlerimizi her kullandığımızda mantığımızla
hareket ettiğimizi sanıyoruz. Oysa çoğu zaman yaptığımız, korku, öfke gibi
duygularımızdan, olumlu ve olumsuz geçmiş yaşantılarımızdan, sezgilerimizden,
hayallerimize dair bir manzaradan gelen bilgilerden kaynaklanan düşünceleri
rasyonalize etmek.
Bazılarımız ait olmadıkları yerlerde ait olmadıkları işler
yapıyor, toplumsal başarı normlarını yerine getirememe korkusuyla mutsuz
çalışanlar olarak yıllarını geçiriyor. Bazılarımız geçmiş deneyimlerin o kadar
etkisinde ki farklı bir çalışma, farklı bir hayat düşünemiyor. Bazılarımızın eline
büyük bir fırsat geçiyor, gelecekteki hayallerine bu haliyle benzemediği için
pas geçiyor. Her biri mantığıyla hareket ettiğini düşünen bir sürü insan her
gün bazı duygu, inanç ve geçmiş yaşantıların etkisinde seçimler yapıyor.
Oysa -meli -malıların, mantık peşinden koşmanın ötesinde de
bir yol var: içimizdeki iklimi hep bahar modunda tutmaya çalışmak yerine gerçek
seçim kriterlerimizle halleşmek mesela. Seçimlerimizi yaparken şimdiye kadar
gerçekten en sık hangi kriteri kullandığımızı görmek, bunun bize maliyetini
düşünmek ve başka bir seçim kriterine kucak açtığımızda olabileceklerin sonsuz
varlığıyla yüzleşmek.
İçimizde kışlara izin verdiğiniz sürece sıra gerçek
baharlara da gelecek kuşkusuz. Dalıyla, yaprağıyla.
Doğanın kadim yasalarına saygıyla…